تولیدکننده ی پرده های مدرن و سایبان های برقی

تولیدکننده ی پرده های مدرن و سایبان های برقی

تولیدکننده ی پرده های مدرن و سایبان های برقی

تولیدکننده ی پرده های مدرن و سایبان های برقی

تفاوت قفل مکانیکی با قفل دیجیتال چیست؟

قفل‌های مکانیکی همان قفل‌هایی هستند که همه افراد از آن استفاده می‌کنند. این قفل‌ها با استفاده از یک کلید، باعث حرکت ضامن درون قفل می‌شوند که در نتیجه، عمل باز یا بسته‌شدن درب اتفاق میفتد. قفل‌های مکانیکی معایب زیادی دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سرقت و قابل‌دسترس بودن، امکان شکستن یا گم‌شدن کلید، مشکل تکثیر کلید برای مکان‌های پررفت‌وآمد و ... اشاره کرد.

در کنار این محصولات، قفل‌های دیجیتالی قرار گرفته‌‎اند که از رابط کاربری ساده و امنیتی بالا برخوردار هستند. قفل دیجیتال برای باز شدن به کلید مکانیکی نیاز نخواهند داشت و بر اساس مدل آن، تنها با یک کارت مغناطیسی، رمز یا ... باز می‌شوند. همچنین این قفل‌ها به دو مدل با دستگیره و بدون دستگیره تقسیم می‌شوند که نوع با دستگیره آن دستگیره دیجیتال نام دارد. استفاده از دستگیره دیجیتال در ساختمان باعث آسایش و راحتی ساکنان آن ساختمان خواهد شد که آن هم به دلیل استفاده آسان از این مدل‌ها است.

در کنار این موارد قفل‌هایی با نام قفل هوشمند نیز در بازار موجود است که امکان باز نمودن درب را با تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی امکان‌پذیر کرده است. باید توجه داشته باشید که قفل هوشمند همان قفل دیجیتال است با این تفاوت که امکان باز نمودن از راه دور را برای کاربران امکان‌پذیر کرده است. روش کار در قفل هوشمند به این صورت است که با استفاده از کلیدهای رمزنگاری شده، دستورات را به قسمت مکانیکی قفل ارسال می‌کند. این قفل‌ها قابلیت اتصال به تلفن همراه و سایر سیستم‌های هوشمند منزل را دارند و از راه دور قابل‌کنترل هستند.

کاربردهای قفل دیجیتال چیست؟

از مدل‌های گوناگون قفل‌های الکترونیکی می‌توان برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. این دسته از قفل‌ها به دلیل طراحی‌های متفاوت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، هم برای فضاهای عمومی و هم برای فضاهای اختصاصی کاربردی‌اند.

برخی از کاربردهای قفل دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. مدیریت ورود به ساختمان و دادن دسترسی ویژه به ساکنین مجموعه
  2. استفاده بر روی درب اتاق‌های مهم مثل اتاق کار، برای جلوگیری از ورود سایر افراد
  3. بهره‌بردن به‌عنوان قفل ورودی درب منزل برای کنترل بهتر ورود و خروج‌ها
  4. استفاده برای محیط‌های پرتردد مثل باشگاه، آزمایشگاه‌ها، شرکت یا حتی هتل‌ها که نیاز به تغییر دائم دسترسی خواهند داشت.
  5. و ...

منبع : دیجیاتو